برترین و بهترین آموزش بورس و تحلیل تکنیکال در بناب و مراغه

امروزه، یکی از فعالیت‌های مفید و پرسود اقتصادی، ورود به بازار سهام و فعالیت در آن است. اما این حوزه نیز مانند هر زمینه دیگری یک موضوع تخصصی محسوب می‌‌شود و هر فردی که علاقه‌‌مند به فعالیت در زمینه بورس و بازارهای مالی است، باید آموزش‌های لازم را برای یک فعالیت اقتصادی مطمئن، دیده باشد.

یکی از زمینه‌‌هایی که در آموزش‌های ایران مشکات به طور گسترده به آن پرداخته شده، حوزه بورس و بازار سرمایه است.

آموزش تحلیل تکنیکال در سرمایه گذاری بازارهای مالی – مقدماتی

تحلیل تکنیکال چیست؟ 

تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های تحلیل بازار با استفاده از نمودارها است که سعی در شناسایی الگوهای قیمت دارد. هدف اصلی تحلیل تکنیکال، پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده است و برای این کار از ابزارهای مختلفی مانند نمودارهای شمعی (Candlestick charts)، نمودارهای خطی (Line charts) و… استفاده می‌کند.

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال در سرمایه‌گذاری بازارهای مالی چیست؟

رقابت در کسب سود در بازارهای جذاب مالی و سرمایه‌گذاری نیازمند مسلح شدن به ابزارهایی برای حفاظت و رشد سرمایه فرد است. بدون استفاده از ابزارهای علمی و عملی تحلیل و بررسی در بازارهای مالی، ریسک از دست دادن سرمایه به خصوص با توجه به نوسانات بزرگ بازارها، بسیار زیاد است و ورود به این مقوله را بدون تسلط به ابزارهای مناسب تحلیلی بیشتر شبیه انجام بازی قمار می‌کند و در واقع سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.

روش تحلیل تکنیکال که مطالعه رفتارهای بازار با استفاده از نمودارها و با هدف پیش‌بینی آینده روند قیمت‌ها است، کارایی خود را به اثبات رسانده است. فراگیری تحلیل تکنیکال نیازمند روشی مدون و منطقی برای اطمینان از درک صحیح مسائل مطرح در این آموزش است.

در این دوره ایران مشکات چه چیزی یاد می‌گیریم؟ 

هدف از این دوره، آموزش اصول تحلیل تکنیکال به عنوان یکی از موثرترین روش‌های تحلیلی در بازارها به صورت ساده و کارآمد است. فراگیری اصول مطرح‌شده در این آموزش می‌تواند راهگشای درک بهتر شرایط موجود و در نتیجه پیش‌بینی دقیق‌تر آینده بازار و کسب سود معقول و کم خطرتر از بازار خواهد شد.

آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و رمز ارزها

رمز ارز یا کریپتوکارنسی چیست؟

ارز دیجیتال، رمز ارز یا Cryptocurrencies، یک نوع پول دیجیتال است که برای خرید و فروش کالاها و خدمات به کار می‌رود. ارزهای دیجیتال معمولا به صورت رمزنگاری شده و بر اساس فناوری بلاکچین که یک سیستم توزیع شده و غیرمتمرکز است، ایجاد و مدیریت می‌شوند. بعضی از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری و معاملاتی، بیشتر در بازار به کار گرفته می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به عنوان روشی برای انجام تراکنش‌های آنلاین و بین‌المللی به کار می‌روند.

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و رمز ارزها چیست؟

با توجه به این که بازار ارزهای دیجیتال و رمز ارزها یک بازار ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی است، دانش و توانایی تحلیل تکنیکال به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در هر زمانی از شبانه روز بتوانند وضعیت بازار و روند قیمت ارزها را بررسی کنند و برای تصمیم‌گیری بهتر در خرید یا فروش آن‌ها از این تحلیل استفاده کنند. همچنین با توجه به این که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویا است و قیمت ارزها در طول زمان بسیار تغییر می‌کند، آشنایی با تحلیل تکنیکال به کاربران این ارزها کمک می‌کند تا به طور بهتری می‌توانند روند قیمت ارزها را پیش‌بینی کنند و در نتیجه، در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سرمایه‌گذاری خود موفق‌تر باشند.

در این دوره چه چیزی یاد می گیریم؟

در این دوره مجموعه‌ای از ابزارها و دیدگاه‌های کاربردی به مخاطبین ارائه می‌شود تا بتوانند نسبت به پیاده‌سازی آن‌ها بر روی چارت رمزارزهای مختلف اقدام کنند. در این راستا می‌توان از رویکردها و مفاهیم معرفی شده در این آموزش به عنوان مجموعه‌ای از ابزارهای پشتیبانی تصمیم و تصمیم‌ساز جهت اتخاذ تصمیمات کلیدی در بازار رمزارزها به خوبی بهره جست. این موضوع خصوصا در هنگام بروز نوسانات زیاد و شکل‌گیری روندهای پر قدرت صعودی و نزولی که جزو ویژگی‌های این بازار است، نمودی دوچندان دارد.

آموزش سواد مالی برای افزایش سرمایه و دارایی

سواد مالی چیست؟

طبق تعاریف امروزی سواد مالی همان توانایی تحلیل، مدیریت و تخصیص درست منابع مالی با شرایط مالی حال حاضر فرد است که بر رفاه و کیفیت زندگی فرد تاثیر دارد. امروزه برای این که شخصی به ثروت و سرمایه قابل قبولی برسد؛ باید بتواند قدرت خرید خود و دارایی‌های خود را در شرایط مختلف حفظ کند.

اهمیت یادگیری سواد مالی چیست؟

با توجه به شرایط اقتصادی ایران و جهان نیاز است که هر فرد که در هر کسب‌وکاری فعال است، بتواند قدرت خرید (اعم از دارایی و سرمایه) خود را در برابر تورم حفظ کند و به فراگیری دانش در مورد نحوه کسب درآمد، هزینه، ریسک‌ها، روش درست پس‌انداز پول در شرایط تورمی، مهارت‌های تخصیص و استفاده از منابع مالی برای تصمیم‌گیری هم مسلط باشد.

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟

در این آموزش به صورت کامل به مفاهیم دارایی و سرمایه می‌پردازیم و روش‌های مختلف مدیریت دارایی و سرمایه و انواع روش‌های کسب ثروت را در کوتاه‌ترین زمان آموزش خواهیم داد؛ تا مخاطب در پایان دوره به سطح خیلی بالایی از سواد مالی دست یابد و بتواند با تحلیل و آنالیز درست خود از سایر بازارها سودهای شگفت‌انگیزی کسب کند و میزان ثروت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

آموزش مدیریت حرفه ای ترید در بازار سرمایه

مدیریت حرفه‌ای ترید در بازار سرمایه چیست؟ 

مدیریت حرفه‌ای، به مجموعه اقدامات و رویکردهایی گفته می‌شود که توسط مدیران سرمایه‌گذاری و تریدرهای بازار سرمایه، به منظور افزایش بازدهی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، اجرا می‌شود. این رویکردها شامل تحلیل دقیق و صحیح اطلاعات بازار، استفاده از تحلیل تکنیکال و بنیادی، کنترل ریسک، استفاده از تجارب گذشته و… می‌شود.

اهمیت یادگیری مدیریت حرفه‌ای ترید در بازار سرمایه چیست؟ 

مدیریت حرفه‌ای معاملات یکی از عوامل موفقیت در افزایش میزان برد در هر معامله است. با کاربرد مدیریت معاملات در هر معامله، یک تریدر مبتدی به تریدر حرفه‌ای موفق تبدیل می‌شود. هر تریدر برای موفق شدن بیشتر در معاملات باید با این آموزش کاربردی آشنایی پیدا کند.

با یادگیری روش‌ها و استراتژی‌های حرفه‌ای ترید، می‌توانید بهبود قابل توجهی در سودآوری سرمایه خود داشته باشید. علاوه بر این مدیریت حرفه‌ای ترید بر کاهش ریسک سرمایه‌گذاری نیز تمرکز دارد و با یادگیری تحلیل دقیق بازار، مدیریت موقعیت‌ها و ریسک‌ها، می‌توانید خطرات معاملاتی را به حداقل برسانید.

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟ 

این دوره برای کلیه معامله‌گران از مبتدی تا حرفه‌ای به دور از نوع استراتژی معاملاتی مورد استفاده، نوع تکنیک معاملاتی: فاندامنتال و تکنیکال و نوع بازارهایی که به معامله می‌پردازند: بورس ایران و بازارهای بورس جهانی، بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال کاربرد دارد.

هدف از این دوره ارتقای سطح مدیریت حرفه‌‌ای به منظور افزایش قابلیت میزان برد تا سطح ۵ تا ۱۰ درصد در انجام معاملات است. بعد از اتمام این آموزش شما قادر هستید که با یادگیری نکات طلایی مذکور در آن، همانند یک تریدر حرفه‌ای با دید بازتری معاملات را انجام داده و مدیریت کنید.

آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی

بازار بورس چیست؟ 

بازار بورس یک بازار مالی است که در آن اوراق بهادار مانند سهام، اوراق مشارکت، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و… خرید و فروش می‌شوند. در اصطلاح، بازار بورس به بازارهای عمومی ارزش‌های قابل معامله مانند سهام اشاره دارد. در یک بازار بورس، معامله‌گران می‌توانند اوراق بهادار خود را به قیمت مشخصی به فروش بگذارند و یا اوراق بهادار مورد نظر را از دیگر معامله‌گران خریداری کنند. این معاملات به صورت الکترونیکی یا تلفنی انجام می‌شوند.

اهمیت یادگیری بازار بورس چیست؟

سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سهام، به عنوان یکی از بهترین روش‌های حفظ سرمایه و افزایش آن در بلندمدت است. بنابراین برای ورود به این بازار و کسب سود مناسب، علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، باید صبر، حوصله و دیدگاه بلندمدت برای کسب سود داشته باشید.

از طرفی بازار بورس دارای قوانین و مقررات خاص خود است. آشنایی کامل با این قوانین و مقررات، از جمله قوانین مربوط به معاملات، حفظ سرمایه، الگوهای رفتاری بازار و… بسیار حیاتی است تا از خطرات حقوقی و مالی جلوگیری کرده و به درستی در بازار عمل کنید.

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟ 

در این دوره سعی شده است تا مخاطب را با اصول اصلی و اولیه در بازار بورس آشنا کنیم و سپس به بررسی مفاهیم و نکات کاربردی و بسیار مهم برای یک سرمایه‌گذاری موفق، بپردازیم. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که هرگز کل دارایی و سرمایه خود را وارد بازار سهام نکنید. شما با دنبال کردن این آموزش در نهایت می‌توانید وارد بازار بورس شده، کد بورسی دریافت کنید، عرضه اولیه بخرید و بفروشید و به تدریج وارد معاملات بزرگ‌تر بشوید.

آموزش نوسان گیری در بورس – تکمیلی

نوسان‌گیری در بورس چیست؟ 

در بازارهای مالی، قیمت هر دارایی، مانند سهام یا ارز، تحت تاثیر عوامل متعددی مانند عرضه‌وتقاضا، خبرها و رویدادهای اقتصادی، سیاسی و جهانی، عملکرد شرکت‌ها و… قرار می‌گیرد. به دلیل وجود این عوامل، ممکن است قیمت دارایی‌ها به صورت روزانه و حتی در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر تغییر کند. به استفاده از تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی کوتاه، نوسان‌گیری در بورس می‌گویند.

اهمیت یادگیری نوسان‌گیری در بورس چیست؟

در بحث نوسان‌گیری، عموم آموزش‌ها و مباحث بر روی شناسایی سهم و نقطه ورود به سهم، متمرکز شده است. درحالی‌که بسیاری از اوقات رخ می‌دهد که معامله‌گران به درستی یک موقعیت معاملاتی را شناسایی کرده‌اند، اما در نهایت از پس مدیریت آن برنیامده و با با ضرر از آن خارج شده‌اند.

باید توجه داشت که برای موفقیت در نوسان‌گیری هم مانند سایر رویکردهای حضور و فعالیت در بورس و بازارهای مالی، علاوه بر جنبه‌های فنی و به کارگیری فنون و استراتژی‌های موفق و تست شده، نسبت به مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه نیز اهتمام ویژه‌ای داشت، چرا که لازم است که یک نوسان‌گیر موفق تا جایی که شرایط بازار و روند حرکتی قیمتی سهم مورد نظر اجازه می‌دهد، با روند همراه شده و اجازه رشد سودهای کسب شده را بدهد. در این راستا، تعیین حد ضرر و حد تعریف شده و هدف‌گذاری شده برای سود قابل کسب از یک معامله و میزان نقدینگی تخصیص‌یافته به یک معامله از اهم مطالب و محورهای مورد توجه برای نوسان‌گیری موفق و مستمر است.

در نهایت افزون بر همه این موارد، اختصاص زمان مناسب، کنترل خود، روانشناسی و مدیریت ذهن برای معامله‌گران (خصوصا برای نوسان‌گیری در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت)، از اهمیت زیادی برخوردار است. یک فرد برای تحقق معاملات موفق و مستمر در نوسان‌گیری، باید ابتدا مسئولیت کامل اقدامات انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده و نتایج حاصل از آن‌ها را (چه این نتایج توام با کسب سود و چه توام با حصول ضرر باشند) بپذیرد. علاوه بر این، باید با کنترل هیجانات و همین‌طور استرس وارده، بتواند از اختلال در تصمیم‌گیری‌های طبیعی و عمل به استراتژی معین‌شده، جلوگیری نماید.

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟ 

در این آموزش تلاش می‌شود به هر سه بعد مثلث موفقیت در نوسان‌گیری که شامل: بحث فنی، روانشناسی و مدیریت ریسک است، پرداخته شود و شیوه آماده‌سازی برای ورود به عرصه نوسان‌گیری برای معامله‌گران نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آموزش تابلو خوانی در بورس و بازار سهام – تکمیلی

تابلوخوانی در بورس و بازار سهام چیست؟ 

تابلو خوانی روشی از تحلیل بازار سهام است. اطلاعات مربوط به معاملات بورس و بازار سهام به صورت نمادهای سهم و قیمت‌های آنها در تابلو به نمایش در می‌آید، به کارگیری دقیق این نمادها و قیمت‌ها برای تحلیل بازار سهام و تصمیم‌گیری‌ها، تابلو خوانی نامیده می‌شود. افرادی که با این روش تحلیل بازار فعالیت می‌کنند، با تجزیه‌وتحلیل الگوهایی که در تابلوها مشاهده می‌شود، سعی در پیش‌بینی حرکت قیمت‌ها و جریان بازار دارند.

اهمیت یادگیری تابلوخوانی در بورس و بازار سهام چیست؟ 

قطعا علم تکنیکال یک علم گسترده و در عین حال کارآمد است که سهامداران باید نسبت به یادگیری آن تعجیل کنند. مطلب دیگر اینکه تا به حال به این فکر کرده‌اید که علم تکنیکال برگرفته از چه چیزی است؟ علم تکنیکال برگرفته از ذهن بازیگر سهام است. در سهم‌های بزرگ‌تر هم هیجان‌های افراد خرد و ذهن کم و بیش آگاه آن‌ها، همین مسائل تکنیکالی مانند: مقاومت‌ها، حمایت‌ها و دیگر مسائل را رقم می‌زند. اهمیت و ضرورت این آموزش به این است که در بازار بورس، تنها به یک علم اکتفا کردن کافی نیست. تعداد زیادی از افراد هستند که صرفا با قدرت در تحلیل تکنیکال دست به معامله می‌زنند اما گاهی دچار ضررهای بزرگی نیز می‌شوند. یادگیری تابلوخوانی آن هم به صورت حرفه‌ای، تکرار، تمرین و ایجاد تجربه کافی در آن می‌تواند یک مکمل قابل اعتماد برای تکنیکال باشد.

تابلوخوانی، روانشناسی سهام را برای شما نمایان می‌کند و اگر حرفه‌ای باشید و در عین حال تجربه خوبی نیز کسب کنید، می‌توانید به بهترین شکل به حرکت یک سهم، بازگشت یک سهم، سهام مستعد رشد و هزاران مطلب دیگر پی ببرید. اهمیت یادگیری بحث تابلوخوانی این است که مرجعی کامل برای تحلیل یک نماد معاملاتی است و شما در کنار مباحث تکنیکالی با بهره‌گیری از تابلوخوانی می‌توانید معامله‌ای دقیق‌تر و پر‌سود‌تر داشته باشید. تابلوخوانی، سخت و پیچیده نیست اما نیاز به تجربه دارد تا همه چیز به خوبی در ذهن شما جا بگیرد.

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم؟ 

در آموزش مقدماتی تابلوخوانی (+)، آنچه که هر فرد فعال در بازار سرمایه باید راجع به تابلو بداند، مطرح شد. هدف این آموزش یادگیری مسائل جزئی‌تر تابلوی یک نماد معاملاتی است تا شما بتوانید به صورت ریزتر و دقیق‌تر با رفتار سهم آشنا شوید.

آموزش اندیکاتورهای تحلیل روند برای تحلیل تکنیکال در بورس و بازارهای مالی

همواره تحلیل گران و معامله گران مایل هستند بدانند که آیا در حال حاضر، بازار روند مشخصی دارد؟ جهت این روند صعودی است یا نزولی؟ روند از کجا شروع شده و به کجا ختم می شود؟ چگونه می توان بیشترین سود و منفعت را از روند کسب نمود؟ پاسخگویی به این سوالات، نیازمند استفاده از یک رویکرد تحلیلی ساختار یافته و سیستماتیک است. بدین منظور می توان از مجموعه ای از اندیکاتورها کمک گرفت که از زوایای مختلف و با حداقل خطا، امکان تحلیل روند را فراهم می کنند که در این دوره به ارائه اصلی ترین و محوری ترین اندیکاتورهای تحلیل روند، شامل: ADX, Envelopes, Parabolic SAR و انحراف استاندارد و میانگین پویا پرداخته می شود.

تشخیص درست روند در معاملات می تواند نقش عمده ‌ای را ایفا نماید. از یک سو با تشخیص درست روند می‌ توان در نقاط مناسب و در اوایل شکل گیری روند، با آن همراه شد و در ادامه تا حداکثر ممکن با آن پیش رفت تا بیشترین سود را از همراهی با روند و معامله کردن در جهت روند، کسب نمود. از سوی دیگر زمانی‌ که روند به اتمام رسید، بازار وارد فاز جدیدی می شود که این فاز می تواند یک رنج (Range) یا یک روند در خلاف جهت روند اول باشد. پس تشخیص به هنگام روند حتی در صورتی که قبل از آن یک معامله ‌گر در جهتی خلاف روند اصلی بازار وارد ترید شده باشد، می تواند در جهت تعیین حد ضرر و کنترل زیان وارد شده، موثر واقع شود.

برای تشخیص درست و به هنگام روند، تعداد زیادی از اندیکاتورها (نشانگرها) توسعه داده شده اند. این اندیکاتورها دارای تنظیمات مختلفی هستند که با تغییر تنظیمات، نمای ظاهری اندیکاتورها نیز تغییر کرده و طبیعتا دید متفاوتی نسبت به شکل گیری روند و خصوصیات آن یعنی نقطه شروع روند، قدرت روند، جهت روند و پایان روند به تحلیل گران و معامله گران ارائه می دهند. بنابراین می توان یک اندیکاتور مربوط به تحلیل روند را با تنظیمات مختلف بر روی چارت انداخته و یا به جهت داشتن یک دیدگاه چند بعدی، از چند اندیکاتور برای تحلیل روند به صورت همزمان و یا شیوه های تاییدی و یا ترکیبی بهره برد.

آموزش تحلیل بنیادی بورس اوراق بهادار

در دو دهه گذشته بازارهای مالی در ایران بسیار توسعه یافته است که این امر موجب رشد سرمایه‌گذاری در این بازارها شده است. با توجه به گسترش و پیچیدگی بازارهای مالی در سطح ملی و جهانی، نیاز به منابع علمی و کاربردی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌گردد. روش تحلیل بنیادی از جمله ابزارهای توانمند در حوزه مالی است که مبنای بسیاری از تصمیمات در این زمینه است. از آن جا که در بیشتر منابع موجود صرفا به معرفی فرمول‌ها اکتفا می‌شود، در این دوره تلاش شده است با استفاده از مثال‌های واقعی و کاربردی از بازار بورس اوراق بهادار تهران، به تدریس ابزارهای تحلیل بنیادی به صورت تخصصی در گروه های مرتبط با حوزه سرمایه‌‌گذاری و واسطه‌گران مالی پرداخته شود.

مجتمع آموزشی ایران مشکات

مدیریت مهندس اکبرمخدومی

 

آدرس بناب:

آدرس مراغه :

 

3 پاسخ
  1. اکبر مراغه
    اکبر مراغه گفته:

    سلام خیلی ممنون از شما
    واقعا دوره هاتون مفید و کاربردی بود
    تحلیل تکنیکال و آموزش بورس و انوزش فارکس و ارزهای دیجیتال تون در بناب و مراغه بهترین هست.

    پاسخ
  2. لیلا
    لیلا گفته:

    مفید بود خیلی کمک کننده بود من به همه معرفی کردم همیشه از آموزش‌های آموزشگاه شما لذت بردیم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *