برترین و بهترین آموزش سیم پیچی موتور و الکتروموتور در بناب و مراغه

آموزش سیم پیچی موتور

 

آموزش صفر تا صد سیم پیچی موتور: سیم پیچی موتور تک فاز و سه فاز یکی از پردرآمدترین شغل های حوزه برق صنعتی است. با توجه به اهمیت الکتروموتورها در بخش صنعتی و تخصصی بودن تعمیر آن‌ها، بازار کار سیم پیچی و تعمیر و ارتقای این الکتروموتورها بسیار مناسب است و افراد حرفه‌ای در این زمینه درآمد بالایی دارند. مجتمع آموزشی ایران مشکات با توجه به کمبود نیروهای متخصص در این زمینه دوره از صفر تا صد آموزش سیم پیچی موتور را به صورت تخصصی و کاربردی و در کارگاه های مجهز برگزار می کند.

ممکن است هنرجوهایی که در این رشته ثبت نام کرده‌اند از رشته‌های دیگر وارد آموزش سیم‌پیچی موتور شده باشند به همین دلیل ما تدریس را از تئوری مبانی برق، معرفی انواع موتورهای الکتریکی را از لحاظ کارکرد،از لحاظ ۳ فاز بودن و تک فاز بودن مورد بررسی قرار می‌‌دهیم تا هیچ مشکلی را در این زمینه نداشته باشید.

این دوره صفر تا صد است ( هم بحث تئوری و هم بحث عملی گفته می‌شود ) مباحث دوره شامل: نحوه اساس موتورهای الکتریکی ( یک موتور الکتریکی به چه صورت کار می‌کند) ،مباحث طراحی و … است

در دوره آموزش سیم پیچی کلیه مباحث مربوط به سیم پیچی توسط اساتید مجرب آموزش داده می‌شود. پس از گذراندن این دوره، کارآموزان باید بتوانند انواع موتورهای الکتریکی را طراحی، عیب‌یابی و تعمیر کنند.

مباحث دوره سیم پیچی شامل: نقشه‌خوانی، نقشه‌کشی، کلاف‌کشی، سیم پیچی تک فاز و سه فاز و همچنین موتور کولر، دینام و پمپ آب است.

مباحث این دوره شامل: نقشه خوانی، نقشه کشی، طناب پیچی، سیم پیچی

سیم پیچی موتور از جمله شغل‌هایی است که هنرجو می تواند آموزش را فرا بگیرد و وارد بازار کار شود.

درباره دوره آموزش سیم پیچی باید بدانید که

✔️ طول دوره سیم پیچی ۳۰ ساعت آموزش می‌باشد که بیش از ۸۰% این زمان به صورت آموزش و تمرین عملی می‌باشد.

✔️ این دوره از صفر تا صد آموزش سیم پیچی است و به صورت حضوری در #بناب و #مراغه برگزار می‌شود.

✔️ دوره شامل آموزش سیم پیچی موتور تک فاز و سه فاز است.

✔️ پس از اتمام دوره مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر و قابل استعلام به کارآموزان اهدا می‌شود که ضامن اشتغال آنها است.

همچنین دیگر دوره‌های مرتبط با این دوره مانند آموزش تابلو برق صنعتی ، آموزش پی ال سی ، نیز میتواند تخصص کارآموزان را تکمیل کند.

سرفصل های دوره سیم پیچی موتور 

  • آموزش مبانی برق مورد نیاز در سیم پیچی الکتروموتورها
  • معرفی انواع سیم پیچ‌ها
  • آموزش نحوه محاسبات قطر سیم پیچ موتور
  • آموزش سیم پیچی موتورهای ۱۴۰۰ و ۳۰۰۰ دور سه فاز
  • آموزش سیم پیچی استاتور موتورهای تک فاز و سه فاز
  • آموزش کار با ابزار سیم پیچی
  • آموزش عملی عایق کاری و سیم پیچی اصولی و علمی از طریق محاسبات

رشته سیم پیچی از دسته رشته‌‍هایی است سرمایه اولیه خیلی زیادی از شما برای راه‌اندازی سیم پیچی نمی‌خواهد اما درآمد بسیار زیادی از این رشته بدست می‌آورید.

لوازم مهم برای راه اندازی کسب و کار خود در حوزه سیم پیچی: آچار، چکش، پیچ گوشتی، انبر دست، قیچی، کاتر،کولیس، میکرومتر، مولتی متر و کلاف پیچ

 

آموزش سیم پیچی موتور

آموزش سیم پیچی موتور با توجه به استفاده ای که از انواع موتورهای تک فاز و سه فاز در صنعت وجود دارد می تواند دوره ای پرکاربرد برای افراد جویای کار باشد. حرفه سیم پیچی موتور نیاز به تخصص بالایی داشته و نیاز است تا کارآموزان آموزش های عملی و کاربردی قبل از شروع به کار داشته باشند.

آموزشگاه ایران مشکات در #بناب و #مراغه با هدف آموزش این مهارت ها به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره آموزش سیم پیچی موتور نموده است و بدین منظور از اساتید با تجربه که از تجربه بالایی برخوردار می باشند استفاده نموده است.

در این دوره صفر تا صد آموزش سیم پیچی موتور های تک فاز و سه فاز که در صنعت و لوازم خانگی کاربرد دارند را یاد می گیرید. در پایان این دوره می توانید هر موتوری را با هر حجم و توانی بصورت کامل طراحی و سیم پیچی کنید؛ انواع قطر سیم ها ، انواع عایق ها ، انواع سربندی سیم ها ، تعداد دور سیم، محاسبات دقیق سیم پیچی ، باز پیچی سیم پیچ ها و… را کاملا عملی یاد خواهید گرفت.

این دوره بصورت حضوری در محل آموزشگاه برگزار می گردد و در پایان نیز مدرک فنی و حرفه ای سیم پیچی موتور به کارآموزان ارائه داده می شود، افراد می توانند به راحتی وارد بازار کار شده و پس از آن نیز از پشتیبانی نامحدود استاد دوره ها استفاده نمایند.

مجتمع آموزشی ایران مشکات در #بناب و #مراغه از آموزش تا اشتغال با شماست.

سیم پیچی موتور چیست؟

تعریف سیم ‌پیچ موتور الکتریکی این است که سیم‌ پیچ ‌ها در موتورهای الکتریکی، سیم ‌هایی هستند که در داخل سیم ‌پیچ‌ ها قرار می ‌گیرند، که عموماً در اطراف یک هسته مغناطیسی آهنی انعطاف ‌پذیر پوشش‌ دار قرار می ‌گیرند تا قطب‌ های مغناطیسی را شکل دهند و در عین حال با جریان تقویت شوند. ماشین های الکتریکی در دو پیکربندی قطب میدان مغناطیسی اصلی یعنی قطب برجسته و همچنین یک قطب غیر برجسته موجود هستند. نمودار سیم پیچ موتور در زیر نشان داده شده است.

سیم پیچ استاتور

شکاف روی هسته استاتور سیم پیچ موتور سه فاز، سیم پیچ استاتور را حمل می کند. این سیم پیچ را می توان با منبع تغذیه ۳ فاز AC عرضه کرد. سیم پیچی موتور به صورت سه فاز، بر اساس نوع راه اندازی به صورت ستاره یا مثلث متصل می شود.

نکاتی در مورد سیم پیچی موتور

سیم ‌پیچی ‌های موتور، صرف ‌نظر از طراحی ساده ‌شان، اجزای پیچیده ‌ای هستند که به ‌طور خاص مهندسی شده ‌اند تا در یک موتور برای هدایت انرژی الکتریکی قرار بگیرند. مرکز اصلی یک سیم پیچی موتور، استاتور و روتور آن است. ساده ترین تا پیچیده ترین موتورها دارای استاتور و روتور به عنوان بخشی از سیم پیچ موتور هستند و در واقع جوهره اصلی یک موتور الکتریکی را برای به حرکت در آوردن آن می باشند. این دو با هم کار می کنند تا جریان برق ثابتی را حفظ کنند.

خصوصیات شغل سیم پیچی موتور و بازار کار آن

#سیم پیچی الکتروموتور یکی از کارهای فنی می باشد که هر شخصی وارد این حوزه می شود باید روحیه کار با ابزارآلات و کارهای فنی را داشته باشد تا موفق شود.

یک کارآموز واقعی می تواند با توجه به سرفصل های ارائه شده برای دوره آموزشی ما، به محض تمام شدن دوره وارد بازار کار شده و درآمد مناسبی را کسب کند. قیمت و هزینه های لازم جهت برآورد آن به قدرت موتور (کیلو وات)، نوع سیم مورد استفاده و قیمت روز آن، سیم پیچی انواع پمپ، تعویض قطعات و یاتاقان ها، سیم پیچی موتور کولر، موتورهای صنعتی و … بستگی دارد.

مطمئنا با توجه به بازار کار و قیمت های بالای الکتروموتور جدید، تعمیر موتور و تعویض سیم پیچی آن دارای مشتریان زیادی می باشد. نمونه مواردی که برای می توانید موتورهای آنه ارا از نظر خانگی و صنعتی سیم پیچی و تعمیر کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • لوازم برقی صنعتی (طیف زیادی را شامل می شود.)
  • جاروبرقی
  • چرخ خیاطی
  • آسانسور
  • پنکه
  • کولر گازی
  • پمپ های هیدرولیک
  • پمپ های آبیاری
  • موتورهای نوار نقاله
  • تجهیزات حمل و نقل
  • موتورهای صنعتی و کارگاهی
  • و…

با این اوصاف و توضیحات شما می توانید به راحتی بیشترین حقوق را از یک کارمند داشته باشید.

همچنین شغلی می باشد که کلا نه تعطیلی دارد و نه تمام شدنی است که بازار کار آن کم شود. این نوع شغل ها دائمی و پر سود می باشند.

از طرفی واقعا این شغل تخصصی می باشد و هر شخصی نمی تواند بدون دوره خاص مثل دوره کامل ما واقعا وارد بازار کار آن شود. پس با خیال راحت دوره را بگذرانید و شغل خود را به عنوان کارفرما و کارمند خود داشته باشید.

انواع سیم پیچی الکتروموتور دارای سیم پیچی های مخصوص خود هستند و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. سیم پیچ ها بر اساس قانون القایی در فیزیک کار می کنند. طبق قانون القایی فارادی، حرکت یک حلقه سیم بسته در میدان مغناطیسی باعث ایجاد جریان الکتریکی در سیم خواهد شد.

این جریان در واقع در اثر تغییر میدان مغناطیسی ایجاد می شود. این جریان ایجاد شده همان خروجی است که ما بدنبال آن هستیم. برای مثال، موتور برق خود یک موتور الکتریکی است که با حرکت سیم پیچ در میدان مغناطیسی جریان مورد نیاز برای وسایل برقی متصل به آن تامین می شود. سیم پیچ ها در موتور انواع لوازم خانگی از جمله یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ماکروفر نقش اصلی را ایفاء می کنند.

آن بخشی که در یک موتور الکتریکی مسئول تولید میدان مغناطیسی می باشد سیم پیچ است. از این جهت آشنایی با انواع سیم پیچی برای شرایط مختلف ضروری است. در انواع سیم پیچی الکتروموتور فاکتورهای مختلفی وجود دارد که شامل سطح مقطع سیم، جنس و نوع سیم، تعداد حلقه های سیم، تعداد کلاف ها و گام سیم بندی مهم هستند.

انواع سیم پیچی الکتروموتور

الکتروموتور نوعی ماشین الکتریکی می باشد که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. الکتروموتورها در هر ماشین در حال حرکتی وجود دارد. هر دستگاه از یک بخش برقی و الکترونیکی و یک بخش مکانیکی تشکیل شده است. الکتروموتورها وظیفه انتقال انرژی الکتریکی تولید شده در الکتروموتور به نیروی حرکتی را بر عهده دارند. در ساختمان همه الکتروموتورها با توجه به توان و کارایی آنها از نوع خاصی از آرایش سیم پیچ ها استفاده می شود

الکتروموتور را می توان به سه دسته الکتروموتورهای AC، الکتروموتورهای DC و الکتروموتورهای خاص تقسیم بندی کرد. هرکدام از این بخش ها نیز دارای زیرشاخه هایی هستند که در زیر آمده است:

  • الکتروموتورهای جریان متناوب یا AC

  1. الکتروموتورهای سنکرون
  2. الکتروموتورهای خطی
  3. الکتروموتورهای القایی
  • الکتروموتورهای الکتریکی جریان ثابت یا DC

  1. موتور مغناطیس دائم (PMDC)
  2. موتور خود تحریک
  3. موتور الکتریکی موازی
  4. موتور کمپوند
  5. موتور سری
  • الکتروموتورهای الکتریکی خاص

  1. موتور پله ای
  2. موتور الکتریکی اونیورسال
  3. الکتروموتور DC بدون جاروبک
  4. موتور هیسترزیسی
  5. الکتروموتور رلوکتانسی

اجزای الکتروموتور

الکتروموتورهای قطعات نسبتا پیچیده ای هستند. موتورهای الکتریکی از قطعات ریز و درشت زیادی تشکیل شده اند اما شش عدد از مهمترین این قطعات در زیر آمده است:

  • منبع تغذیه موتور
  • آهنربا
  • سوئیچ
  • زغال هدایت‌ کننده
  • آرمیچر موتور

اصطلاحات ضروری برای مطالعه انواع سیم پیچی

برای درک بهتر بحث انواع سیم پیچی الکتروموتورها باید چند اصطلاح کاربردی و تکرار شونده را یاد بگیرید. در زیر با این اصطلاحات آشنا می شوید.

تعداد شیار ها

تعداد شیارهای استاتور با z نشان داده می شود و از روی پوسته موتور می توان آن را شمرد.

تعداد فاز

الکتروموتورهای صنعتی در دو نوع تكفاز و سه فاز هستند كه تعداد فاز آنها را با m نشان می دهیم. به طور طبیعی تعداد فاز برای سیم پیچی موتور سه فاز ۳ و برای موتور تکفاز ۱ است.

تعداد قطب های الکتروموتور

تعداد قطبهای الکتروموتور از رابطه زیر بدست می آید:

در معادله فوق ns تعدار دور سنكرون میدان استاتور است و مقدار آن از nr  (درج شده روی پلاک موتور) تاحدی بیشتر است.

گام قطبی  Y

گام قطبی Y، فاصله بین مركز و قطب غیر هم نام مجاور می باشد.

گام سیم بندی  

گام سیم بندی فاصله بین دو بازوی از یک كلاف بر حسب تعداد شیارهای آن می باشد.

 

مجتمع آموزشی ایران مشکات مجری برگزاری دوره ها تخصصی ویژه بازار کار نظیر  برق صنعتی ، برق ساختمان ، #سیم پیچی و بیش از هشتاد دوره کاربردی دیگر می باشد. جهت اطلاع از نحوه شرکت در دوره ها و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مجتمع آموزشی ایران مشکات

 

مدیریت مهندس اکبرمخدومی ۰۹۱۴۱۷۸۲۰۵۱

بناب تقاطع خیابان آب و دانشجو ۰۴۱۳۷۷۳۶۵۶۰

شعبه ۱: مراغه خیابان قدس روبروی خیابان شیخ تاج ۰۴۱۳۷۲۴۱۴۱۶

 

آدرس بناب:

آدرس مراغه :

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *