برترین و بهترین آموزش نقاشی کودکان در بناب و مراغه

کلاس نقاشی کودکان

در این آموزش تلاش می‌کنیم با کودکان به زبان خود آن‌ها صحبت کنیم تا در عین لذت‌بخش‌ بودن لحظات، باعث یادگیری بیشتر آن‌ها باشیم. کودکان این آموزش ایده‌هایی از نقاشی خلاقانه به‌ دست می‌آورند که بدون ابزار خاص به ‌وسیله دورکشی دست خود یا با اشکال هندسی ساده یا حروف و اعداد، می‌تواند نقاشی‌های ساده و در عین حال زیبایی خلق کند. همچنین برخی اصول اولیه رنگ‌شناسی که برای کودکان لازم است در این دوره آموزش و ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر در ضمن تعامل با کودکان ارائه می‌شود.

پس از گذراندن این آموزش، کودکان می‌توانند با استفاده از راهبری ایجاد شده، با ذهن خود، ایده‌های مشابه جهت نقاشی‌های ابتدایی را بازطراحی کند تا ضمن تقویت حس خلق تصویر، باعث ورزش ذهن و نوآوری در کودک باشیم. نقاشی از آن جهت که به کودک در پیاده‌سازی محتوای ذهن خود روی کاغذ سفید، آزادی مطلق می‌دهد، بیشترین تاثیر را در انگیزش حس اعتماد به نفس دارد و در القای واقعیت توانایی در کودک، نقش مهمی ایفا می‌کند.

ما در این دوره آموزش تلاش کرده‌ایم این موضوع را به کودکان منتقل کنیم که آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به ابزار خاصی، افکار خود را به روی کاغذ بیان کنند و از ارائه ایده‌های خود در قالب تصاویر و رنگ‌ها، هراسی نداشته باشند و از این کار لذت ببرند.

نقاشی کودکانه

کودکان با نقاشی کردن، احساسات و تخیلات خود را تخلیه می کنند. کودکان تقریبا از سن یک سالگی نقاشی کودکانه ساده می کشند و همان نقاشی های ساده برای کودکان موجب برقراری ارتباط می شود. درواقع آن ها در این سن، درکی که از اطراف و اجسام آن دارند را می کشند و همان نقاشی کودکانه ساده و آسان که از نظر ما خط خطی است، بخش مهمی از فرایند رشد ذهنی و ادراکی اوست. به طور کلی کودکان از کشیدن نقاشی جدید کودکانه در هر جایی، روی کاغذ، روی بدن خود، روی دیوار و … لذت بسیاری می برند و به نوعی با این کار ارتباطات برقرار می کنند. نشان دادن یا کشیدن نقاشی زیبا برای کودکان، آن ها را ترغیب به امتحان و تجربه این فعالیت پرخلاقیت می کند. اگرچه ممکن است طرح نقاشی کودکانه برای شما آسان یا بی معنی به نظر بیاید، اما همین نقاشی ساده، نشانه های بزرگی است از آن چه در ذهن کودک می گذرد و درکی که او از اطراف دارد.

نقاشی کودکانه ساده ولی تاثیر گذار

در زمان کشیدن یک نقاشی کودکانه توسط بچه ها، چیزی که دیده میشود یک کودک است در حال کشیدن نقاشی ساده، که احتمالا از نظر تکنیکی خطا های زیادی دارد. اما چیزی که دیده نمیشود فعالیت شدید مغز اوست که در حال تحلیل و تبادل اطلاعات و یادگیری است. ثمره فعالیت آموزش نقاشی کودکانه، تقویت ارتباط مغز و دست، رشد خلاقیت، تقویت حافظه دیداری، افزایش تمرکز و حوصله و …. میباشد. بنابراین تشویق کودکان به کشیدن نقاشی یک توصیه بسیار مهم است. با تغییر نگاه والدین از یک نقاشی ساده کودکان به یک فعالیت مهم و آموزنده، تمامی نقاشی های کودکانه فرزندان یک نقاشی زیبا بوده و شایسته تشویق هستند. عکس نقاشی کودکان را به دیوار بزنید و مانند یک اثر هنری به آن نگاه کنید.

تمرکز بیشتر با فیلم نقاشی کودکانه

کودکان با تمرکز بر خطوط و کشیدن نقاشی کودکانه ساده و آسان علاوه بر کشیدن نقاشی جدید و قشنگ، برای آینده و ورود به مدرسه و تمرکز بر خواندن و نوشتن نیز تمرین می کنند. تمرکز بیشتر روی نقاشی کودکانه زیبا به بلوغ بهتر فرزند شما نیز کمک می کند زیرا کشیدن یک نقاشی کودکانه ساده و رسیدن به نتیجه در آن باعث رشد فکری او می گردد.
دقت به اتفاقاتی که در فیلم نقاشی کودکانه یا حتی عکس نقاشی می افتد و تلاش برای اجرای آن ها روی کاغذ، تمرکز ذهنی کودکان را به طور قابل توجهی تقویت می کند.

نقاشی آسان و هماهنگی اعضای بدن کودکان

نقاشی کودکانه ساده و آسان باعث می شود فرزند شما علاوه بر مهارت های تمرکزی و حل مسائل، بتواند به راحتی چشم و دست خود را باهم همراه کنند و با دیدن یک تصویر به ذهن خود دستور دهند تا آن نقاشی ساده و آسان را با دست بکشد. در این مورد آموزش نقاشی کودکانه به بچه ها از طریق فیلم نقاشی و ویدیوهای آموزش نقاشی نیز تاثیر زیادی دارد؛ چراکه از این طریق کودک می تواند ترتیب مراحل نقاشی کودکانه را نیز از طریق ویدیو دنبال کند و تمرینی برای هماهنگی اعضای بدن خود داشته باشد.

افزایش اعتماد به نفس با توانایی کشیدن نقاشی کودکانه جدید

کودک با کشیدن نقاشی جدید آسان می تواند به نوعی خود را به شما ثابت کند و تخیلاتی که در نقاشی جدید قشنگ خود به نمایش گذاشته را به شما نشان دهد. کشیدن نقاشی های کودکانه زیبا برای کودکان به آن ها حس اعتماد به نفس می دهد و ایجاد انگیزه می کند و تایید شما باعث می شود این انگیزه و اعتماد به نفس در او افزایش یابد. تشویق یک نقاشی زیبا از کودک به معنای پذیرفتن توانایی و کمک به خودباوری اوست.

آموزش نقاشی کودکانه و آمادگی کودک برای ورود به اجتماعی دیگر

نقاشی کودکانه زیبا و ساده پایه اولیه تفکر منطقی است و به کودک در درک مفاهیم دشوار تر کمک می کند. مثلا برای ورود به مدرسه کودک برای خواندن و نوشتن با نقاشی هایی که در خانه و قبل از مدرسه کشیده است، تمرین کرده و به همین خاطر می تواند زود تر نوشتن را بیاموزد؛ چراکه دستان او برای انجام انعطاف های مختلف، آماده تر است. در واقع کشیدن نقاشی کودکانه زیبا و ساده به او در ورود به محیطی بزرگ تر مثل مدرسه کمک خواهد کرد. بدین ترتیب نقاشی های کودکانه و تاثیرات آن ها تا بزرگسالی همراه فرزندان شما خواهند بود.تحقیقات ثابت کرده است که کودکانی که تجربه کشیدن نقاشی کودکانه جدید و متنوع را به طور مستمر دارند، در بزرگسالی در نوآوری و تمرکز بر روی امور خود مشکلی نخواهند داشت.

مزیت های روانشناختی آموزش نقاشی به کودکان

به دلایل زیادی آموزش نقاشی مثلا فیلم های آموزشی یا طرح و عکس نقاشی برای کودکان، می تواند یکی از کار های دلنشین والدین برای کودکان خود باشد؛ زیرا نقاشی برای کودکان کاری بسیار لذت بخش و با مزیت های بسیار است. نقاشی می تواند به کودک شما برای برقرار کردن ارتباط با دنیای بیرونی بسیار کمک کند و به مهارت های شناختی کودک شما کمک کند. روانشناسان می توانند با استفاده از تحلیل نقاشی های کودک شما نشانه های و ویژگی هایی از شخصیت کودک شما در نقاشی کودکانه ساده اش به دست آورند.
حتی شما هم می توانید اگر نقاشی های دوران کودکی خود را دارید، به یک روانشناس مراجعه کنید، و از او بخواهید که شخصیت و ذهن کودکی شما را تحلیل کند؛ چرا که همانطور که می دانید تمام بنا و اساس شخصیت شما از کودکی و تاثیرات متعدد آن، شکل گرفته است.
یکی دیگر از دلایلی که والدین به آموزش نقاشی برای کودکان می پردازند؛ این است که نقاشی کشیدن به هماهنگی حرکات چشم ها و دست های کودک شما کمک می کنند. کسب همچنین مهارت هایی در سن و سال کم برای کودکان بسیار با اهمیت است؛ بنابراین این که با آموزش نقاشی کودکان خود سعی کنید تا آن ها را به نقاشی آسان کودکانه کشیدن علاقمند کنید، به کودک شما کمک بسیاری خواهد کرد.

کشف استعداد های کودک شما بر اساس تحلیل نقاشی های او از دیگر نکات قابل توجه است. آموزش نقاشی کودکانه یکی از فعالیت ها و کار هایی است که به کودکان در جهت کشف استعداد هایشان کمک می کند. بسیاری از کارشناسان و روانشناسان معتقدند که تحلیل عکس نقاشی های کودکان می تواند اطلاعات زیادی از احساسات آن ها در اختیار شما قرار دهد.

آموزش نقاشی کودکان و در نتیجه کشیدن نقاشی توسط آن ها، خلاقیت فرزندان شما را افزایش می دهد و همچنین آموزش نقاشی کودکانه باعث تقویت قدرت تمرکز آن ها نیز می شود.

وقتی کودک شما برای کشیدن نقاشی اقدام می کند در ابتدا در ذهن خود تصویری را تجسم می کند و این تصویری سازی به تقویت قوه ی تخیل کودک شما بسیار کمک می کند. کودکان در هنگام کشیدن نقاشی سعی می کنند تا احساسات و تخیلات خود را به تصویر بکشند. همچنین با استفاده از فیلم نقاشی کشیدن می تواند این علاقه را در خود به صورت حرفه ای تر دنبال کنند.

ایران مشکات

مجتمع آموزشی #ایران مشکات در #بناب و #مراغه با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور 

 

روش آموزش نقاشی به کودکان :

نقاشی به کودکان این اجازه را میدهد که اضطراب های درونی خود را رها کنند و آرام شوند ، این که کودکان بتوانند رنگ ها را به خوبی بشناسند برای آن ها در آموزش نقاشی به کودکان لازم و ضروری است ، به دلیل اینکه کودکان که در حال رشد هستند رفته رفته یاد میگیرند که هر شی رنگ خاص خود را دارد

نکاتی که شاید در رابطه با آموزش نقاشی به کودکان اطلاع نداشته باشید:

آیا میدانستید بهترین سن برای آموزش مهارت طراحی و نقاشی از ۳-۴ سال شروع میشود؟

آیا میدانستید استعداد ذاتی داشتن یک باور غلط است و تنها رفتار پدر و مادر از کودکی باعث میشود تا آینده کودکان تغییر کند؟

آیا میدانستید امروزه اثبات شده است که هوش هیجانی و خلاقیت از هوش ریاضی برتر است و بایستی در این زمینه فرزندان را تقویت کرد. و بهترین روش برای افزایش خلاقیت کودکان نقاشی است.

آیا میدانستید این مهارت باعث احترام و ارزش زیادی برای کودکان شما در آینده خواهد شد و شما بوده اید که این انتخاب را برای آینده آن ها کرده اید.

آیا میدانستید نقاشی باعث فعالیت زیاد نیمکره راست مغز میشود و تمام افراد موفق دنیا از نیمکره راست قوی برخوردار بوده اند..

انرژی های مثبت با نقاشی برای کودکان

هنر نقاشی و خلق یک اثر هنری قادر خواهد بود تمام انرژی های منفی که می توانند بر آینده ی کودک تاثیر مخربی به جای بگذارند را از بین ببرد

و آنها را با انرژی های مثبت و آرامش بخش جایگزین نماید.

نقاشی کردن یک راه ساده برای دور کردن استرس ها و رسیدن به آرامش به شمار می رود که کودک از طریق آن قادر خواهد بود احساساتش رااز طریق نقاشی خارج کند.

ایران مشکات

با آموزش نقاشی به کودکان ، آینده زیباتری برای آن ها بسازید.

آدرس بناب:

آدرس مراغه :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *